Butikslokaler i Århus

Butikslokaler-aarhus.dk

Butikker til salg i Århus

Butikker til salg i Århus

Dette site er dedikeret til dem der søger butik til salg eller butikslokaler til leje i Århus. Så hvis du vil købe eller leje en butik i Århus, er du kommet til det rette sted.

Her finder du en mængde informationer om butiksudlejningsmarkedet i Århus. Du kan læse artikler om de forskellige bydele i Århus i forhold til erhvervsdrivende, og om køb, salg og leje af butik.

Hvis du vil direkte i gang med at søge efter butikslokaler, så klik på linksene i højre side for at starte din søgning.

Yderligere information

Tivoli klar med nyt forslag til 6.600 kvm butiks- og hotelbyggeri

Nu er Tivoli klar med et nyt forslag til byggeri af 4.600 kvm butikslokaler sam 2.000 kvm udvidelse af Hotel Nimb. De to bygninger skulle gerne være beliggende på hjørnet af Vesterbrogade og Bernstoffsgade. Bebyggelsen vil bestå af caféer, restauranter og butikker med adgang direkte fra gaden. Projektet er dog stadig i en tidlig fase, så der er ikke klargjort et endelig budget. Du kan læse mere om det på byensejendom.dk.

Lavprisvarer er blevet endnu billigere

Prisfald i de danske discountbutikker giver besparelser, der tæller flere tusinde kroner til forbrugerne. Politikens årlige pristjek af 37 dagligvarer i discountkæderne Netto, Rema 1000, Aldi, Lidl og Fakta viser, at det over hele feltet er blevet billigere at handle discountvarer det seneste år. Dagligvarer såsom hvedemel og flaskeøl er faldet med henholdsvis 14 og 8 pct. og de mange danske kaffedrikkere kan glæde sig over et prisfald på kaffe på minimum 5 pct. i samtlige undersøgte discountbutikker. I gennemsnit er dagligvarepriserne faldet med 3,94 pct. iflg. undersøgelsen. Dette betyder, at en gennemsnitlig børnefamilie ved årets afslutning vil stå med 3000 kroner ekstra lommen, viser beregninger fra Danske Bank. Forbrugerrådet og Konkurrence-og Forbrugerstyrelsen glæder sig over resultaterne fra Politikens pristjek. Begge parter har tidligere rettet kritik mod discountkædernes priser ved tidligere års pristjek, da de har fundet det mærkværdigt, at tallene ofte har været nært identiske og der ofte kunne spores prisstigninger på trods af udsving i råvarepriserne. Læs mere her på epn.dk

Netto-kæden udvider i Europa

Dansk Supermarked starter udvidelsen i Storbritannien, men vil herefter sætte kræfter ind på at brede sig andre steder i Europa.
 I forvejen har detailkæden intet mindre end 1280 butikker fordelt i Danmark, Sverige, Polen og Tyskland. 
Den planlagte udvidelse skulle gerne fordoble omsætningen i Netto International, som består af godt 800 discountbutikker uden for de danske landegrænser.
 Netto-kæden har indtil for fire år siden haft butikker placeret i Storbritannien, men solgte aktiviteterne (omkring 200 butikker) til Asdakæden, der er ejet af det amerikanske Walmart, til et beløb på 6. mia. kr. 
Men nu returnerer kæden således atter på det britiske marked i første omgang med 15-butikker gennem et partnerskab med britiske Sainsbury's.
 "Nu koncentrerer vi os om det britiske marked, og der ligger et stort arbejde forude, som vil trække ressourcer i organisationen. Men på længere sigt har vi større ambitioner" lyder det fra Per Bank, koncernchef i Dansk Supermarked. Læs mere på epn.dk

Samarbejde mellem netbutikker og fysiske butikker

Udnyttelse af både fysiske butikker og digitale salgskanaler bliver afgørende for at skabe succes i fremtidens detailhandel, lyder det fra adm. direktør i Hedal Kruse Brohus, Lars Hedel, specialist i E-handel. For fremtiden vil vi i stigende grad se e-handlere indgå samarbejde med fysiske forretninger ved bl.a. at åbne showrooms eller fysiske butikker. Dette hænger sammen med en forbrugeradfærdsændring lyder det fra E-handel specialisten "Tidligere købte forbrugere på nettet, primært fordi det skulle være billigt, men i dag køber vi på nettet, fordi det skal være nemt for os, og når det er det nemme, der kommer i fokus i stedet for prisen, så kan de fysiske forretninger noget, online-butikkerne ikke kan" lyder det fra Lars Hedel. Læs hele artiklen her

Potentiel forbrugsrekord i påsken

Onsdag før påske er en af årets største handelsdage. Sidste år blev det til et samlet forbrug på intet mindre end 1,578 milliarder kroner, viser tal fra Nets. "Historisk er onsdag en kæmpe handelsdag, og når vi tager sidste års friske rekord i betragtning, kan det godt se ud, som om der bliver tale om endnu en rekord i år,"lyder det fra Nets kommnukationschef, Søren Winge. Til forskel fra jul er det næsten kun madvarer, der bliver lagt I kurvene I påsken, så med det for øje, kan benævne det som værende “årets mest intense dag på dagligvarefronten” iflg. Henrik Hyltoft, markedsdirektør i Dansk Erhverv. Foruden onsdag før påske er d. 21-23 december årets absolut største handelsdage. Læs hele artiklen her 

Irma er københavnernes foretrukne supermarked

Undersøgelse fra analyseinstituttet Yougov, påviser at dagligevarekæden, Irma, har det absolut bedste image ifølge adspurgte på Sjælland. Undersøgelsen byggede på en vurdering ud fra følgende parametre: Kvalitet, generelt indtryk, value for money, lysten til at anbefale varemærket, omdømme og kundetilfredshed. Irmas score var på 33,2 point. Nettos var på 26,2 til sammenligning. Irmas score forholder sig dog væsentligt anderledes på den anden side af storebælt. Her må dagligvarekæden se sig tilfreds med en ottende plads med blot 7,4 point. Føtex har indtaget førstepladsen hos både jyderne og fynboerne med en vurdering på hele 35,8 point. Læs hele artiklen her         

Fremdrift i nethandlen øges af fordelagtige fragtpriser

Der forventes en markant stigning i antallet af nethandler på baggrund af de forbedrede forhold for køb og fragt af varer på nettet. "Det er positivt, at der er nogle fragtoperatører, der gør det nemmere at handle på nettet, fordi det er med til at stimulere e-handel markedet. Det øger chancen for, at flere forbrugere benytter sig af det," lyder det fra kontorchef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelse, Jacob Schaumburg-Müller. Priserne på varerne i nethandel er i dag tilnærmelsesvis nær dem, der fremgår i de fysiske butikker, hvilket naturligvis gør onlinekøbene endnu mere attraktive, påpeger, Bruno Christensen, direktør for konsulenthuset Detailhandels Promotion. Den positive udvikling har også en bagside Nethandelen, der nu yderligere øges af billige priser og nem levering, presser de fysiske butikker i Danmark, der i forvejen er ramt af den økonomiske krise. For at komme problematikken til livs forsøger flere butikker sig med kreative tiltag. "Nogle fysiske butikker slår igen ved at lave flere spændende butikker at komme i. På nogle områder vil det vigtigste sted at købe produkter stadig være de fysiske butikker," siger Bruno Christensen. Læs hele artiklen her

Blandede signaler fra detail- og industrihandlen

Optimismen er til at syne i industrien medens detailhandlen bærer præg af modsatte indikationer, viser ny opgørelse fra Danmarks Statistik Konjunkturindikatoren for bygge og anlæg var i denne måned  -16 sammenlignet med augusts 15. Industrien oplevede en sammensat stigning fra - 6 til -2. De optimistiske toner i serviceerhvervene skinnede igennem i en indikationsstigning fra -1 til 4. Modsat Detailhandlen, der er faldet med hele 10 point i konjunkturs barometeret fra august til september i år. Positive udmeldinger fra Danske Bank Den øgede forventning både i industrien og i serviceerhvervene behager Danske Bank, der påpeger, at det er første gang siden 2011 man ser en indstilling, der trækker på smilebåndene, præsenteret i serviceerhvervene. "Den store stigning i servicetilliden er et tegn på en stigende tro på, at der i øjeblikket er en vending undervejs i dansk økonomi. Det går bedre på vores eksportmarkeder, hvilket har fået industritilliden til at stige og forbrugertilliden er også steget markant. Det er begge dele noget som smitter af på humøret i serviceerhvervene," knytter økonomen Jens Nærvig Pedersen til opgørelse fra dst.dk
Læs hele artiklen her på business.dk
 

Ambition om reduktion af emballage fra flere af landets største aktører på dagligvareområdet

En almen dansker bruger ca. 126 kg. emballage årligt. Heraf udgør cialis papir og plast 50 % - medens plast udgør en fjerdedel.

I Coop har man forsøgt sig ved reducere mængden af emballage på en række produkter, så indpakningen er mindre. På bagrund af det komprimerede udseende oplever koncernen, at mange kunder vælger et andet produkt, fordi den synes større (også selvom den komprimerede udgave har et højere indhold.) Carlsberg har ligeledes forsøgt at komme ambitionen til livs ved at producere returflasker med lavere miljøpåvirkning, men det er fortsat dåseøllen, der er mest populær hos forbrugerne - Bekvemmeligheden sejrer altså i høj graf over forbrugerens vilje til at foretage det miljøretmæssige bedste valg. Hos Arla arbejder man på at gøre al emballage genbrugelig, og man har allerede på nuværende tidspunkt lanceret en ambition om helt at blive affaldsfri i 2020.

  Læs hele artiklen her på business.dk

Dankortet gløder - Nu tror danskerne på et økonomisk opsving

Nye tal fra Danmarks statistik viser for tredje måned i træk, at forbrugertilliden stiger. I august endda med en markant stigning fra 3,7 i juli til 5,9 i august. Og den positive udvikling er også at spore over hele linjen - Stigende boligpriser og realløn fører til flittigt brug af dankort som afspejles på industrien. "Det er den højeste registrerede forbrugertillid siden slutningen af 2007. Kombinerer vi det med, at vi lige nu oplever den laveste inflation i 60 år, så er det rigtig gode nyheder for udsigten til danskernes forbrugslyst" lyder det fra chefanalytiker i Nykredit, Tore Stramer. Chefanalytikeren vurderer, at den positive økonomiske udvikling er kommet for at blive, så politikerne ikke behøver at diskutere finanspolitiske lempelser ved forhandlingsbordet medmindre dårlige nyheder fra resten af Europa skulle sætte sit spor på dansk økonomi - men vi kan godt forvente , at "den positive drejning er kommet for at blive", Tore Stramer. Læs hele artiklen på epn.dk